Grupa Pszczółki

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC MARZEC 2025 r.

Tematy kompleksowe:

„Wiosna wiosna”

„Finlandia- kraj Muminków”

 ZAŁOŻENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE :

  1. Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
  2. Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku – wiosenne kwiaty,
  3. Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
  4. Kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego podczas obserwacji wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej
  5. Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
  6. Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – dźwięki.
  7. Doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej:Pojęcia matematyczne:
      • Poznanie liter: y, Y, r, R, – małej i dużej, drukowanej i pisanej
      • Rozwijanie wrażliwości fonemowej, określanie miejsca samogłoski w słowie
      • Rozwijanie słuchu fonematycznego: różnicowanie głosek w nagłosie i wygłosie
      • Różnicowanie pierwszych głosek w nazwach obrazków, układanie z nich nowego słowa.
      • Rozwijanie słuchu fonematycznego: układanie schematów nazw wybranych obrazków

8. Pojęcia matematyczne:

        • Rozwijanie orientacji przestrzennej                                                               

        • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania.

        • Posługiwanie się znakami: =, <, > oraz posługiwanie się pojęciami: długi ,krótki

        • Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w dostępnym dla siebie zakresie.